SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Pass och träning

Våra träningsformer och passbeskrivningar.


Cirkelstyrka
Ett rejält styrkepass för hela kroppen. Du tränar vid din egen station med redskap som skivstänger, hantlar, bollar och gummiband. Du väljer själv hur stort motstånd du vill ha i övningarna.
 

Cirkelstyrka Lätt
Styrketräning för hela kroppen, från axlar ned till tårna. Du tränar vid din egen station med redskap som skivstänger, hantlar, bollar och gummiband. Du väljer själv hur stort motstånd du vill ha i övningarna.

Vi har kört denna träning ett antal terminer. Oj, vilka starka gympa-kompisar jag har fått 👍

 

Core
Styrkepass med övningar som fokuserar på muskler kring bålen. Redskap kan förekomma.
 
Funktionell träning (utomhus)
Effektiv träning i ett pass fyllt med övningar för hela kroppen. Du anpassar själv nivån efter din dagsform. Oömma kläder rekommenderas, vi är ibland nere på marken och jobbar 😉.
 

Gympa Medel 
Gympa Medel vänder sig till alla; både till dig som är träningsvan, men även till dig som vill komma igång med en allsidig träningsform. Passet innehåller tre konditionsblock och två styrkeblock, följt utav nedvarvning och stretch. Styrke- och konditionsblocken är tyngre än i gympa lätt, och i passet förekommer hopp och pulshöjande steg. Passen skiljer sig åt då varje instruktör utvecklar träningen efter egen karaktär samt beroende på val av rörelser och musik.

 

Gympa Lätt/Senior
Anpassad gympa för dig som vill träna mjukt och bibehålla/utveckla din rörlighet. Träning i ett lugnt tempo. På slutet av passet kör vi rätt hårt för att öka pulsen och bli rejält svettiga.

Konditions-, styrke- och rörlighetsträning för hela kroppen, där vi har två konditionsblock och ett styrkeblock på golvet. Under styrkeblocket använder vi oss av den egna kroppen som motstånd. 

 

Du väljer själv hur hårt du vill jobba. Vi visar ofta två alternativa övningar, en lättare och en tyngre. Det går alltså att öka intensiteten allt eftersom du blir starkare och får bättre kondition. Passen skiljer sig åt då varje instruktör utvecklar träningen efter egen karaktär samt beroende på val av rörelser och musik.

Se video inspelning!

 

Promenader

Vi promenerar i närområdet med start vid Tomtberga. Vi går ofta mot Trehörningen, Solgård eller Rosensalsparken. Var och en tar med fika som avnjuts innan vi vänder hemåt 😁. Turen brukar ta ca 1,5 tim och vi går 5-6 km.

 

Skivstång

Se video inspelning!

 

Spinncykling

Effektiv konditionsträning på spinncykel inomhus. Intervallträning där tempo och motstånd växlar. Styrketräning för ben- och sätesmuskler.

 

Styrka Senior
Styrketräning för kroppens stora muskelgrupper i ett anpassat tempo. Vi använder viktplattor, skivstänger, gummiband, hantlar och den egna kroppen som motstånd. Annica kör alla övningar stående och Kjäll kör övningar både stående och på golvet. Passet gör att du kan bibehålla muskelstyrka och förbättra din balans.

 

Styrka Station

Tuff intervallträning med redskap blandat med kondition. Du bygger din egen “station” med hantlar, viktplattor, gummiband, osv. Vi har gemensam uppvärmning, nedvarvning och stretch.

 

Styrke-intervaller

Styrkeintervaller med pulstoppar. Du tränar vid din egen station med redskap som skivstänger, hantlar och gummiband.

 

Tabata 

Styrke- och konditionövningar utan redskap i Tabata-intervaller om 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila i vändor om fyra eller åtta upprepningar.

 

Yoga

Ett lugnare pass där vi kombinerar smidighet, uthållighet, balans och styrka genom statiska och dynamiska yogapositioner. Vi avslutar med en djupavslappning.

Se video inspelning!

 

Zumba
Ett fartfyllt danspass till latinamerikanska rytmer. Vi tränar kondition och koordination och upplever musik- och dansglädje. 

 
Våra Sponsorer