SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Pass och träning
Våra träningsformer och passbeskrivningar.

Cirkelstyrka
Ett rejält styrkepass för hela kroppen. Du tränar vid din egen station med redskap som skivstänger, hantlar, bollar och gummiband. Du väljer själv hur stort motstånd du vill ha i övningarna.

Cirkelstyrka Lätt
Styrketräning för hela kroppen, från axlar ned till tårna. Du tränar vid din egen station med redskap som skivstänger, hantlar, bollar och gummiband. Du väljer själv hur stort motstånd du vill ha i övningarna.

Vi har kört denna träning ett antal terminer. Oj, vilka starka gympa-kompisar jag har fått 👍


Core
Styrkepass med övningar som fokuserar på muskler kring bålen. Redskap kan förekomma.

Gympa Kondition
Basen är ett traditionellt medelgympa-pass, men där vi tagit bort styrkedelarna nere på golvet/marken. Det blir med andra ord mycket kondition och en hel del benstyrka till väldigt bra musik 😁.

Gympa Medel 
Gympa Medel vänder sig till alla; både till dig som är träningsvan, men även till dig som vill komma igång med en allsidig träningsform. Passet innehåller tre konditionsblock och två styrkeblock, följt utav nedvarvning och stretch. Styrke- och konditionsblocken är tyngre än i gympa lätt, och i passet förekommer hopp och pulshöjande steg. Passen skiljer sig åt då varje instruktör utvecklar träningen efter egen karaktär samt beroende på val av rörelser och musik.


Gympa Lätt/Senior
Anpassad gympa för dig som vill träna mjukt och bibehålla/utveckla din rörlighet. Träning i ett lugnt tempo. På slutet av passet kör vi rätt hårt för att öka pulsen och bli rejält svettiga.

Konditions-, styrke- och rörlighetsträning för hela kroppen, där vi har två konditionsblock och ett styrkeblock på golvet. Under styrkeblocket använder vi oss av den egna kroppen som motstånd. 


Du väljer själv hur hårt du vill jobba. Vi visar ofta två alternativa övningar, en lättare och en tyngre. Det går alltså att öka intensiteten allt eftersom du blir starkare och får bättre kondition. Passen skiljer sig åt då varje instruktör utvecklar träningen efter egen karaktär samt beroende på val av rörelser och musik.

Se video inspelning!


Hiit Cardio

Hiit är högintensiv träning för ökad kondition i enkla övningar. Du jobbar under korta tidsin­tervaller där du ma­ximerar ansträngningen. Passar för alla åldrar och nivåer av träningsvana.


Jogg & Styrka

Vi träffas vid Tomtbergahallen kl 19.00 och småjoggar ner till Rådsparken för uppvärmning, därefter joggar/springer vi totalt ca 5 km i trakterna bort mot Trehörningen. Vi gör 4 stopp på vägen där vi kör 3 styrkeintervaller om 45 sekunder i 2 varv. När vi närmar oss Tomtbergahallen igen avslutar vi med nedvarvning och stretch, räkna med att passet tar ca 75 min beroende på hur fort vi joggar/springer.


Moveoo
Ett varierat pass där du utmanar din balans, styrka, rörlighet och puls. Olika redskap används i ett upplägg där alla kan delta och anpassa träningen efter sina förutsättningar.

Moveoo är känt för att vara en utmanande och samtidigt tillåtande träningsmetod som ofta lockar fram skratt. Med Moveoo är det enkelt att träna på ett varierat och effektivt sätt oavsett redskap, miljö och nivå. 


Muskelpass

Träna dina muskler fokuserat med hjälp av basövningar som t ex bröstpress, knäböj och skivstångsrodd etc. Träningen är uppdelad i överkropp, underkropp samt core och kommer att se olika ut varje vecka för att få variation. Alla kan vara med. Både nybörjare och rutinerade. Du tränar på din egen plats och kan anpassa belastningen efter din egen kapacitet och ditt nuläge. Viktigt dock är att du är skadefri för att få ut det mesta på det här passet.


Spinncykling / Spinncykling HIIT

Effektiv konditionsträning på spinncykel inomhus. Intervallträning där tempo och motstånd växlar. Styrketräning för ben- och sätesmuskler.


Spinncykling Lätt

Konditionsträning på spinncykel inomhus. Tempo och motstånd växlar. Du väljer själv ditt motstånd. Styrketräning för ben- och sätesmuskler. Lugnare tempo.


Styrka++

Styrka+ är ett pass med fokus på styrka för hela kroppen. Varierade övningar, med och utan redskap. Förvänta dig en överraskning varje gång 😁.


Styrke-Aerobics

Styrke-Aerobics är ett pass uppbyggt i block där varje block lärs ut och repeteras, först med varje rörelse enskilt därefter flera rörelser tillsammans. Vi fokuserar på ett block i taget, därefter i sekvens, för att till slut köra alla block i en följd. Stegkombinationer förekommer med fokus på styrka.


Styrka & Puls
Ett 70-minuterspass med ett block styrka för hela kroppen där redskap används och ett block enkla, jobbiga pulsintervaller där konditionen utmanas ordentligt. Ett styrke- och konditionspass som passar alla. Du väljer själv belastningen i styrkeblocket och intensiteten i konditionsdelen.

Se video inspelning!


Styrka Senior
Styrketräning för kroppens stora muskelgrupper i ett anpassat tempo. Vi använder viktstänger, hantlar och den egna kroppen som motstånd. Alla övning görs stående. Passet gör att du kan bibehålla muskelstyrka och förbättra din balans.


Styrke-intervaller

Styrkeintervaller med pulstoppar. Du tränar vid din egen station med redskap som skivstänger, hantlar och gummiband.


Tabata & Core

Detta är ett tvådelat pass. Första delen består av styrke- och konditionövningar i Tabata-intervaller. I andra delen tränar vi styrke- och balansövningar med Core-fokus.


Yoga

Ett lugnare pass där vi kombinerar smidighet, uthållighet, balans och styrka genom statiska och dynamiska yogapositioner. Vi avslutar med en djupavslappning.

Se video inspelning!


Zumba
Ett fartfyllt danspass till latinamerikanska rytmer. Vi tränar kondition och koordination och upplever musik- och dansglädje. 

 
Våra Sponsorer